rowaninchina.reismee.nl

Shanghai!

Aangezien mijn roomie (Irene) en ik nog steeds niet kunnen slapen (ondertussen al 03.30) gingen we maar een berichtje sturen naar het thuisfront!

Vandaag een zeer actieve dag gehad met VEEEEEL lopen! Haha..

Allereerst een ontmoeting met onze docent mandarijn voor de komende weken en een welkomspraatje van de directeur van de school.

Daarna een hoogstaande taaltoets die bestond uit 2 zinnen voorlezen en antwoord geven op 2 vragen.

Toen was het spannende moment dat we onze buddy's gingen ontmoeten, erg ongemakkelijk en verlegen stonden we dan tegenover elkaar. Nederland tegenover China.

Uiteindelijk waren de groepen en buddy's snel verdeeld en zo kwamen wij aan 5 nieuwe meiden die ons team kwamen versterken.

Ze hebben ons een rondleiding door de campus gegeven en zijn wat gaan drinken in een theehuis!

We hebben ze daar verwend met allemaal.... jawel.... delftsblauwe kadootjes waar ze erg blij mee waren! Uiteraard ook kennis laten maken met de pepernoot, wat ze uit beleefdheid wel hebben gegeten maar eigenlijk niet te eten vonden!

Tijdens het theedrinken hebben ook allemaal een Chinese naam gekregen en die van mij was Li En, dat betekend liefde voor je ouders.

Ze hebben me ook meteen geleerd wat ik hou van je in het Chinees, maar ook in Japans was! haha..

Vervolgens is onze reis verder gegaan per metro om een pak te laten aanmeten! Poepiechique!

Voor mij is het uiteindelijk een hoge kokerrok geworden en een bijpassen gilletje en nette blouse.

Trouwens, je bent niet zomaar bij de metro, dat duurt wel even 30 minuten lopen voor je er bent! Maar goed, zo sportief als we zijn is dat geen probleem!

Daarna gingen we weer als een homp toeristen dwars door de stad en kwamen we uit bij People Square.

Hier waren allerlei winkels, restaurants, etc. te vinden maar voornamelijk overaaaaaaal lichtjes!

Toen pas hadden we het idee dat we echt in Shanghai beland waren.

We werden meegenomen door onze lievegids Jan die ons via een rondleiding naar het restaurant bracht.
Het was de eerste keer dat we zelf per tafel mochten bestellen! Nou met veel aanwijzen, lief ja knikken en wat zwaaien was het eindelijk gelukt en hadden we HEERLIJK gegeten! En dat voor maar 3,50 per persoon haha..

Na het eten nog rondgelopen en winkeltjes gekeken en toen richting de campus gegaan. Of het nou een jetlag was of misschien hyperactiviteit, we konden gewoon niet slapen. 's nachts dan nog maar even paps en mams gesmst of ze op skype konden en daar lekker mee gekletst.
Uiteindelijk onzelf om 5uur toch maar verplicht om te gaan slapen omdat het wekkertje alweer om 07.45 ging!

Zaijian, liefs!