rowaninchina.reismee.nl

Hangzou

Vandaag zijn we naar Hangzou geweest! Om 7uur verzamelen en 3 uur met de bus rijden.. Het verbaast me nog dat ik levend dit mailtje kan sturen, want als je eens wist hoe onze buschauffeur overal doorheen racte!!!

Als er ook maar iemand niet aan de kant ging, toeterde hij 4x en knipperde hij ook nog eens met zijn groot licht. Vervolgens op het laatste moment vol in zn rem en dan gewoon ineens van rijbaan verwisselen. Met 110 over de weg en ondertussen gewoon lekker bellen!
Ideaal vervoer (en ook nog eens fooi gegeven!).

Nou goed, eenmaal aangekomen in Hangzou gingen we met de boot over het meer naar een eiland midden in dat meer. Ze zeggen ook wel dat de lucht de hemel heeft en de aarde het meer van Hangzou. Het ontstaan is ook gebaseerd op een gevecht tussen een feniks en een draak die een parel naar beneden hebben laten vallen en dat is het meer van Hangzou. Zoiets maar dan nog even wat uitgebreider;)

Op dat eiland hebben we rond gelopen en van alles bezichtigd en gingen toen per boot naar de dijk. Die hebben we helemaal afgelopen en kwamen we uiteindelijk bij een Chinees restaurant waar we geluncht hadden. We hebben ook een hele speciale kip gegeten in klein! (ook weer een verhaal apart maar daar zal ik jullie nu niet mee lastig vallen;))

Vervolgens weer doorgelopen naar het einde van de dijk en met de bus een stukje hogerop gebracht richting de theeplantages. We liepen daar door een soort dorpje met overal om je heen theeplantages. Binnen in een huisje stonden 4 chineze vrouwen klaar om ons wat groene thee te laten proeven. Groene thee schijnt namelijk heel goed te zijn voor heel veel lichaamsdelen. Ook tegen hoge bloeddruk etc. Ze vertelde ook dat je 3 soorten plukken heb. De eerste pluk is dan het beste en daar hoef je ook het minste thee voor te gebruiken per kopje. De smaak is ook heel verschillend in vergelijking tot de tweede en derde pluk.


Vervolgens werden we nog uitgenodigd op een soort balkon boven het huisje om thee te drinken. Het was toen net de apenheul.. De Chinezen waren de bezoekers en wij de aapjes! Overal stonden ze foto's van ons te maken en iedereen erbij te roepen van kijk wat daar nu staat.
Ik ben toen ook nog even een rondje gaan lopen tussen de planten door, maar toen was het alweer tijd om verder te gaan!

Heuveltje op heuveltje af een mega lange weg afgegaan (uiteraard nog opperst vrolijk) richting het einde van deze tour.

Morgen gaan we naar de insectenmarkt! Ik ben echt heeeeel erg benieuwd! Wil echt wel is weten wat ik daar allemaal tegenkom!
Misschien dat ik nog wel n eng beest ga proberen, maaaaar eerst maar is even zien en ruiken aan ze dan bedenk ik me vast nog wel!

Oja, nog even over mijn Chinese naam... Hij is door mijn docente aangepast naar Luo Wen. En luo schijnt te staan voor chaos! Haha is dat een goed teken? Anyway, het schijnt dat je hier dus een betekenis moet vinden voor je naam via een multifunctioneel woordenboek, dus mijn leraar gaat dat nog even uitzoeken! Ben erg benieuwd wat er uitkomt!

We hadden trouwens donderdag avond ook nog een date met onze buddy's! Erg leuk, we hebben hun kamer gezien waar ze met zn 8e slapen! 4x een tweepersoonsbed en in het midden een aantal bureaus! Pff, je kon je kont er amper keren. Hun hadden het 'geluk' dat er net 3 studenten weg waren gegaan dus dat ze de kamer maar met z'n 5e hoefde te delen!


Dat was het weer voor zover!

Veel liefs en een Hollandse-cup-a-soup-kus vanuit Shanghai (ik ben lekker aan het soepie eten haha)

x

Reacties

Reacties

Pappa

Wat een boeiende verhalen en ik ben een beetje jaloers op je!!!! Net een jaren 70/80 feest gehad in het Afas-stadion en vandaag uitrusten. Schat geniet van China!!!!

Opa de Vries

Opde Foto,s zag ik je kaligraveren in het Chinees
als je weer thuis bent,gaan we samen proberen
jij in het chinees, ik in het Hollands-
Groetjes van ons,en geniet er maar van.
Opa

Sharon!

Hee Row!
Wat onwijs leuk om te lezen al je verhalen!
Leuk om te zien dat je het leuk hebt!

Geniet er van!
xx Sharon ( van appie, voor dat je denkt dat het je zussie is!)

Chantal

Poepiiiii,

OOOO wat ben ik toch ook jaloers he... wat een ervaringen en interessante dingen maak je mee!!! zo bijzonder om je leuke verhalen te lezen terwijl jij een halve wereld verder weg bent:O

Gelukkig maar dat je het goed naar je zin heb en hoop dat dit zo blijft. Ben benieuwd naar je volgende verhaal :D

Ik mis je wel hoor aapie!!

dikke kus channie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!