rowaninchina.reismee.nl

Insectenmarkt!

Nog even terug naar vorig weekend!

Mijnnnnn god! Op zondag gingen eerst naar de boekenmarkt die gevolgd werd door de insectenmarkt! Nou het is echt een wonder dat ik daar zonder vlooien uit ben gekomen! Het was er echt zooooo vies en vooral eng! Overal waar je keek stonden er insecten, honden, katten, cavia's of andere ondefinieerbare beestjes!

Voornamelijk sprinkhanen/krekels worden daar gekocht om mee te vechten. Ze stoppen ze dan in een zwart afgedekt doosje zodat de beestjes heel boos worden en dan gaan ze met elkaar vechten als je ze bij elkaar zet! Uiteraard net toen Shanne en ik aan het filmen waren, sprong er eentje van de tafel! Nou wij totaal in paniek en die Chinezen ons maar uitlachen!

We hadden wel even gevraagd of de honden en katten die hier aangeboden werden als maaltijd werden gebruikt, of echt als huisdier.. Maaaaar, gelukkig zijn ze te koop als huisdieren (ook al weet je het nooit met die Chinezen)

Anyway, 's middags nog naar een leuke antiekmarkt geweest en vervolgens nog naar de Yu Garden.. Deze staat bekend als een van de mooiste tuinen uit de regio.

Ik heb trouwens mij talent gevonden! Tai Chi! We hadden dinsdag een masterclass en heb echt in een deuk gelegen.. Moest ik helemaal vooraan gaan staan omdat het zo lekker ging.. Werd het vervolgens ook nog is gefilmd en kwamen er allemaal Chinezen koekeloeren..

Het zag er voor hun natuurlijk een beetje gek uit! Allemaal van die westerlingen die je OOOEEH AAAH hoort schreeuwen bij iedere beweging die we moesten maken!

Anyway, ik blijf goed oefenen haha!

Donderdag avond gingen we uiteten met onze buddy's! Echt heerlijk gegeten, we kregen zelfs tot onze verbazing gebakken smilie-patatjes! We hebben alles geprobeerd en we kunnen weer wat nieuwe delicatessen op ons lijstje schrijven!

Toen we terug kwamen hadden we een supriseparty op een van de kamers want er was iemand van de groep jarig!

Daarna zijn we uitgeweest in G-plus! Na lang zoeken konden we het eindelijk vinden op de 5e etage midden in de Franse Consessiewijk..

Echt een leuke club was dat! Een mix tussen westerlingen en Chinezen een super grote dansvloer omringd met viptafels en danseressen!

Van het weekend zijn we naar Nanjing geweest, zaterdag om 03.30 ging het wekkertje!

We gingen met de hoge snelheidstrein! Toen we daar aankwamen begon de excursie meteen met een bezoek aan de Yangzi brug die, heel vanzelfsprekend over de Yangzi rivier liep. Vervolgens gingen we naar de Jinghai tempel met hierin het Nanjing Treaty History Museum.

Toen we hier een tijd hadden rondgelopen gingen we naar het park met overblijfselen van de bootwerf Chenghe vloot. Irene en ik hadden toen een gezegende sinaasappel gekregen van een chinees die in een kleine tempel achter het schip offers aan het brengen was. Toen wij bij hem kwamen kijken begon hij meteen van alles op te noemen te tikken op houten potjes en vervolgens een paar belletjes laten klinken en vervolgens gaf hij ons de sinaasappels!

Na de overheerlijke lunch gingen we naar het Mausoleum van Sun Yatsen! Dat was nog eens een belevenis! Overal stond het vol met groepen Chinezen die met ons op de foto wouden! Om het mausoleum te bezoeken moesten we welgeteld 392 trappen lopen maar in onze telling kwamen we uit op 469!!!!! Meteen weer even de kuitspiertjes getraind! Toen we daar rondliepen leek het wel alsof we beroemd waren! haha op de weg naar beneden werden we iedere keer aangesproken of ze asjeblieft met ons op de foto mochten! Uiteraard wij met een big smile op de foto!

Als laatst gingen we naar de Ming tombe. Dit werd voor Irene, Isabel en mij letterlijk onvergetelijk want we waren dus verkeerd gelopen! Wij waren opzoek naar, waar volgens de mythe, het lichaam van de Ming keizer moet liggen.. alleen helaas liepen we echt totaaaal verkeerd. We hebben een berg beklommen met nog eens meer dan 400 treden tussen allemaal bomen door, en eenmaal boven was er niets te zien! We waren dus verdwaald! Wij meteen maar Fons gebeld die ons gelukkig weer bij de groep heeft weten te leiden!

Toen we bij ons hotel kwamen, keken we echt onze ogen uit! Het was er heel luxe en mooi en in de gang waren er toevallig 2 bruidjes die hun feest daar hadden..

We hebben in het stadje gegeten en zijn daarna nog even wat rond lopen wandelen in Nanjing. Na een eigengemaakte voetenbad snel in bed gekropen want zondag moesten we weer vroeg op!

Na een redelijk westers ontbijtje gingen we met de bus naar de Memorial Hal van de Nanjing Massacre. Dit was een redelijk heftig bezoek omdat je hier te zien kreeg hoe de massaslachting van Japan op de Chinezen uitgevoerd werd.In totaal zijn er in 6 weken 300.000 doden gevallen die daar allemaal herdacht werden. Het was ook nog eens heel groot dus we zijn hier de hele ochtend geweest.

Na de lunch, die voornamelijk bestond uit Shanghai dishes die mijn smaakpupillen niet erg op prijs stelde, gingen we naar het presidentieel paleis (voormalig hoofdkwartier van de Guomingdan). Hier zagen we onder andere het voormalige verblijf van Sun Yatsen en waar het verdrag van Nanjing is getekend.

Om de dag af te sluiten gingen we naar de Ming Dynastie muur en stadspoort. We hebben even over deze brug gelopen en vervolgens allemaal kunstjes op de brug gedaan en uiteraard foto's gemaakt!

Tot zover ons weekendje Nanjing en uiteindelijk om 21.30 weer thuis op de campus!

De foto's volgen nog, die ga ik nu even van de andere stelen;)

Liefs!! Zaijian!

Oma de Vries.

Lieve Zajian.
wat zien we een mooie foto,s van je we blijven zo goed op de hoogte, wat je allemaal ziet en mee maakt erg leuk groetjes van hier uit Den Helder.
Oma x x x .

Anita Genet

Lieve Rowan, geweldig wat je allemaal meemaakt!
Geniet er lekker van dit pakt niemand je meer af!
Leuk om te lezen wat je allemaal beleeft!
Zo hou je ons op de hoogte van alles.
Veel plezier liefs en dikke kus van ons!

Pappa

Leuk dat ik je weer gisteren even op skype zag en sprak!!! Erg leuke foto's weer op de blog en we blijven je zo mooi volgen. Succes deze week nog met leren en examen. Groeten aan de meiden!!! xxx