rowaninchina.reismee.nl

Van alles wat!

Na een heerlijke maar korte nacht op mijn nieuwe oh zo zachte kussen en broodje pindakaas met hagelslag opweg naar het metrostation!

Na 15 haltes, ongeveer 45 minuten verder, werden we opgehaald door onze gids van die dag: Fons.

Hij nam ons eerst mee naar het Luxespark om eens echte Chinese gezelligheid te bewonderen. Mensen kwamen daar samen om te dansen, zingen of hun eigen ding te doen en wij daar als Hollanders gingen daar ook tussendoor wandelen.

Vervolgens gingen we opweg naar de oudste wijken van Shanghai! My god, wat voelde ik me een verwend nest. Als je ziet hoe de mensen daar leven, het is echt onvoorstelbaar. Ze plassen nog buiten op potjes, maken eten in keukentjes van 1 vierkante meter en leven met gemiddeld 6 mensen in een ruimte die nog niet groter is dan mijn eigen kamer!

Daarnaast heb ik ook nog een duif geslacht zien worden. Wat eng was dat zeg! Zo dat koppie eraf, bloed eruit gedrukt en huppakee veertjes eraf.

Toen we voorbij de kippenkoppen op stokjes waren, was het tijd voor onze eigen lunch.
We kwamen bij een restaurant en Fons bestelde het eten voor ons. Het ging nog redelijk door me mond, totdat iemand aan onze tafel ineens de schrik van haar leven kreeg. In de rijst zat een INSECT! Levend en wel die niet bij de delicatesse hoorde van het menu! Nou ik was meteen klaar met eten.

Ik heb wel weer een hoogtepuntje bereikt en me levenservaring vergroot want...........

Ik heb (na heel wat oefenen en demonstraties van andere klasgenoten) in een gat in de grond geplast ipv een lekker comfortabel toiletje!
Dusssss, voortaan is plassen geen probleem meer voor mij!

Na het eten gingen we langs de huwelijksmarkt in het park. Ouders kunnen daar hun kinderen verkopen en kijken welke jongen of meisje er geschikt is!

Je moet er toch niet aan denken! Maar het gebeurt wel echt, 1000 A4'tjes vol met verkooppraatjes over hun zoon of dochter!

Tot slot gingen we naar de 'Fake Market'. Dit is eigenlijk net Turkije maar dan in een gebouw van 4 etages. Iedereen probeert je van alles aan te smeren maar na flink wegbonjouren laten ze je wel met rust:)
We hebben daar wel een echte ruzie gezien tussen allemaal Chinesen en een turkse toerist. Ze hebben elkaar echt de hersenpannen ingeslagen, en wij uiteraard blijven kijken! Nouuu toen het te erg werd zijn we weggerend en snel naar de benedenverdieping gegaan.

Toen we om 7uur thuis kwamen, heb ik eindeeeeeelijk even gebabbeld met Daaf en Marije! Hoe leuk was dat! Ik kan namelijk door het thuisfront in NL gebeld worden voor maar 0,02 cnt extra kosten!
Leukie leuk dus!

Net nog even naar de KFC geweest want we waren het Chinese (JA ECHT WAAR, NU AL!) helemaal zat. Nu lekker borrelen bij de buren!

Zaijian, liefs! x

Reacties

Reacties

Ome Cees

Hoi Rowan,
Nou schitterend zeg dit blog ........zo kunnen we toch een beetje meegenieten van jouw prachtige (werk)vakantie.
Wat zal jij een topconditie hebben zeg als jij terug bent in nederland. Erg druk programma zoals ik kan lezen.
Rowan geniet er lekker van en tot mails!

Nou ik zou zeggen :

???

ja ja ook ik heb me huiswerk gedaan zoek dat maar op !
grt.Ome Cees X

mama

Jeetje wat een mooie maar vooral ook leuke foto's van daar zeg!
En wat is het daar warm 22 gr!! Er gaat een wereld voor je open en ook voor ons als we de foto's zien ben benieuwd naar de volgend serie. love you xxx mama

Mar D

Hééé Row,
Leuk om met je reis mee te lezen! Ik lees met veel plezier je verhalen, en mooie foto's ook!
Groetjes Mar D

Ome Bas

Gaat lekker als ik dat allemaal zo lees! Mooie foto's ook. We houden je reismee dagboek bij hoor! Groetjes van de Geneties.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!