rowaninchina.reismee.nl

Franse consessie

Ik loop een beetje achter, maar alsnog een kort verslag van de afgelopen dagen:)

Zondag gingen we de door de Frans wijken van Shanghai.

We hebben ook het huis van de CCP en Zhou Enlai bezocht. Daarbij kregen we veel verhalen van onze gids Jan te horen over alles wat zich daar heeft afgespeeld.

Bij de entree van de musea stond strenge bewaking, en wat ons niet verteld was.. was dat Chinezen nogal bang zijn dat wij als toeristen benzine meenemen in onze drinkflesjes om de boel in de fik te steken.. Dus op het moment dat Irene en ik naar binnen wouden, stond die man van de beveiliging maar te schreven over het water en dat we het moesten opdrinken enzo.. Maar alles werd in het Chinees gezegd dus wij stonden die man aan te kijken van wat is er nou?!

Toen kwam gelukkig onze redden de engel jan die zij dat we een slokje van het water moesten nemen om te laten zien dat het geen benzine is! Jaaaa, weten wij veel!

We zijn ook nog in een soort tv studio geweest..Niet zoals wij hier in Nederland gewend zijn, maar meer in groot bedrijf met heeeeeel veel bureau's bij elkaar!

Daarna zijn we door van die pittoreske wijkjes gelopen waar allemaal van die gezellige winkeltjes, terrasjes en straatjes waren.

Aan de overkant van dit gedeelte was een groot winkelcentrum met allemaal dure merken waar we ook heerlijk geluncht hebben..

Oja, dinsdag avond we het nachtleven van Shanghai ontdekken! Lady's night met gratis entree en cocktails.. Jan zou eerst meegaan, maar die heeft helaas een bespreekdinertje! Dus die gaat niet mee..

We zullen wat gaan meemaken met de Chinezen hier haha!

Kusjes en liefs xxx

Guda

Heee lieffie!!! Wat gaaf om je verhalen te volgen en wat een te gekke foto's, dat kindje met zijn billetje in zijn gescheurde broekje is hilarisch, toch! Wat zal je veel zien en veel beleven...en ruiken...niet altijd naar viooltjes als ik het zo zie! geniet er volop van, voor je het het weet zijn de weken om en zit je weer bij die malle vader van je op de bank, volgens mij telt hij nu de dagen al hoor, hij heeft me al 2 keer verteld, dat het zo stil is in huis...en netjes hahahah...ben jij zo'n rommelkont??...dikke kus van mij en tot schrijfs maar weer!