rowaninchina.reismee.nl

Dancing Shanghai

Maandag trouwens onze eerste schooldag gehad. Helemaal vergeten te vertellen! We begonnen met Mandarijn en ik moest wel weer even diep in mijn geheugen graven om alles weer een beetje te volgen! Telkens ook weer voor de klas om gesprekjes te voeren en heeeeel veel opschrijven!

Smiddags hadden we een masterclass waarvan ik eigenlijk niet helemaal begreep wat de bedoeling ervan was. We gingen wat typisch Chinese filmpjes kijken!

In de avond zijn we richting de Wallmart gegaan (een soort megagrote supermarkt). Daarom heen waren allemaal winkels en hebben hier en daar even wat rondgekeken.

Dinsdag middag eerst even een dutje gedaan na de les van Mandarijn (wij luie Hollanders) en vervolgens een les kalligrafie! Dat was echt heel erg leuk. Voor het eerst ook gecommuniceerd via een tolk. We moesten zelf ons favoriete karakter maken met Moby (geen idee of je dat zo schrijft maar dat is in ieder geval de kwast) en inkt.

En toen...... was het eindelijk tijd om het nachtleven van Shanghai te verkennen! En HOE! Bijna iedere avond is hier wel ergens in een club Lady's Night. Dit keer gingen we naar Phebe's. Het was echt onvoorstelbaar. Voor de taxirit betaalde we 80 cent en voor de entree 10 euro. We konden dan de hele avond gratis cocktails drinken!
Toen we naar binnenliepen was het echt zo mooi! Het is een combinatie van zittafels die je kan afhuren met een persoonlijke ober en staantafels bij de dansvloer. In het begin stonden wij als enige te dansen, maar hoe verder de avond, hoe meer Chinezen erbij kwamen staan. We zijn ook uitgenodigd door een Chinees meisje die we hadden ontmoet bij de toiletten (of eigenlijk de gaten in de grond waar je ergens in moet richten) om bij hun aan de tafel te komen kijken. We kregen daar congnac wat ik nog nooit in me leven had gedronken!

Vervolgens ging zij ook met ons mee om te dansen.. Dat was voor haar wel een beetje gek omdat ze dat totaal niet gewend zijn!

Binnen lopen ook allemaal politieagenten rond. Ik knoeide per ongeluk een beetje drank op de grond en direct kwam er een blauwgekleurd mannetje met zn zaklamp om te kijken wat daar lag! Ben later uiteraard nog wel even met m op de foto gegaan haha..

De volgende dag ging het allemaal wel wat moeizamer haha.. We hadden geen les, maar wel om 10.30 afgesproken om aan project te werken! Nou hupp wij onszelf uit bed getrapt en daar gingen we dan. 'S middags gingen we een bezoek brengen aan de Rabobank in Shanghai. Nou, had ik het van het weekend nog over een redelijk groot gebouw.. Dat is niks wat betreft deze gebouwen. We werden op de 19e etage verwacht en we kregen daar van alles te horen over de werkwijze van de bank.
Helaas vielen iedereen zn ogen wel af en toe dicht....

Het toiletbezoekje was in vergelijking met de overige wc's hier in Shanghai wel een pleziertje. Ze hadden verwarmde toiletbrillen en je moest met een wachtwoord naar binnen. Naast je toiletbril zaten allemaal knopjes om je kont schoon te maken en dat soort dingen.

We zijn toen met z'n alle wat gaan eten bij een winkelcentrum dichtbij het metrostation en daarna zijn we nog naar de overkant van de Bund gelopen. Nu zagen we Shanghai van de andere kant.

Echt grappig! In de groep zit een lange jongen, Wouter. Hij is ongeveer 2.02. Maar moet je nagaan dat bijna alle Chinezen die we tegenkomen niet groter zijn dan maximaal 1.60. Dus alle Chinezen zitten zichzelf met hem te vergelijken en hij heeft ook erg veel aanzien! Ze zitten hem ook stiekem van een afstandje te fotograveren, maar gelukkig vindt hij het allemaal niet zo erg.

Vandaag hebben we les gehad van een Amerikaan die ontzettend veel heeft gedaan in de mediaindustrie van China. Hij heeft ook in verschillende series en reclames gespeeld en zijn Hollandse vriendin speelt in Miss Saigon!

Als je hem wilt zien, moet je even op youtube kijken en dan bij Foreigner Perspective. Ik weet niet hoe het filmpje eruit ziet, want door censuur komen wij hier niet op youtube.

Vanavond hebben we een date met onze buddy's! Ik merkte meteen dat het smsen ook al op zn Chinees ging wat ik kreeg er poppetjes bij zoals: (^^) en (^_-) haha...
Volgende week gaan we met hun dineren en gaan we typisch Shanghai dishes eten! Ben benieuwd!

Trouwens, echt leuk alle reacties! Ik kan ze alleen op een of andere manier niet allemaal lezen. Maar.... des te leuker als ik straks weer terug ben!
Er komen ook weer wat nieuwe foto's aan, alleen die moet ik nog van iedereen verzamelen haha!

Heel veel liefs vanuit Shanghai x

Marloes

Hahahaha, wat een leuk verhaal om te lezen schat!
Moest er ook echt om lachen.. Klinkt echt super gaaf allemaal! Jij vermaakt je dus nog wel.. Mis je & hou van je! xxxx

Pappa

Meis wat zijn we jaloers! Een groot leerrijk avontuur en je beleeft genoeg zo te lezen!!!! Doe de meiden de groeten en we skypen weer gauw!!! xxx

Opa de Vries

Ongelovelijk wat jij allemaal meemaakt
in je schooltijd,mijn schooltijd was heel anders
wij gingen naar Artis in Amsterdam,dat was toch wel
anders. maar geniet er maar van.
Groetjes Opa en Oma

Patty je dinnetje

Heeej moppii, wat super leuk om al je verhalen te lezen.. Zo heb k het gevoel alsof ik er een beetje bij ben.. Ik merk ook dat je je super vermaakt.. Geniet nog lekker van je avontuur en zie je als je thuis bent... Liefs je dinnetje..