rowaninchina.reismee.nl

De laatste weken in Shanghai

De ena-laatste week in Shanghai is aangebroken!Het gaat nu wel heeeel erg snel!

Dinsdag zijn we naar een tv-opname gegaan. Het was een talkshow waarin gesproken werd over de Notenkraker die als musical uitkwam en de musical Zorro!De hoofdrolspelers en de producer kwamen langs om te babbelen en uiteindelijk hebben ze ons kaartjes gegeven voor de laatste voorstelling!!!

Maar eerst was het tijd voor een avondje stappen in de Sky-bar. Deze bar zat op de 93e etage in het kurkentrekker gebouw van Shanghai! Vraag niet hoe, maar na 4 x overstappen op een andere lift waren we eindelijk op plaats van bestemming! Uiteraard was het weer Lady's night en konden we gratis champagne drinken! Het was echt een onvergetelijke avond! Ondanks ik niet echt naar buiten durfde te kijken vanwege de hoogte, heb ik mezelf er toch overheen gezet en stiekem gekeken!

De volgende dag weer fris en fruitig mandarijn en 'savonds uiteten met onze buddy's! We gingen hotpotten. Dat is een soort gourmetten in bouillon! Ze gooien dan van alles in de pot en dat gaat langzaam koken.. Echt heel erg leuk om mee te maken!

Vrijdag was het tijd om ons een lekker te laten verwennen bij de massage! Omdat Lieke jarig was, hadden we een meidenuitje naar een Spa. Ik had gekozen voor de 'Chinese Massage'. Je kreeg een heel mooi pakje aan en samen met Isabel zat ik in een ruimte te wachten tot onze masseuse kwam. Eenmaal bezig, vroeg ik mezelf echt af waar ik mee bezig was. Mijn masseuse had zoveeeeeel kracht in haar handen, ik hoorde alleen maar overal gekraak haha! Isabel moest nog even wachten totdat haar masseur kwam, dus die heeft mij al die tijd alleen maar uit zitten lachen! Anyway, na een tijdje werd het wel echt heel erg lekker en kwam alles los. Mijn masseuse was wel even geshockt toen ze erachter kwam dat ik een tatoeage en tongpiercing had en daarnaast ook nog een string droeg!

Zaterdag was het tijd voor Nanxiang. Hier gingen we de oude stad bezoeken, naar de Yunxiang Tempel, de Twin Pagoda's uit de Song Dynastie en lunchen in een echt dumpling restaurant. Hier heb ik ook gezien hoe de dumpling allemaal handmatig worden gemaakt! Het was een klein gezellig dorpje waar van alles te zien was.

Zondag gingen we naar het Art District. Hier konden we de moderne kunst van Shanghai bewonderen namelijk de Moganshan kunstwijk, Red Town en Modern Art Museum. We zijn wel verbazingwekkende dingen tegen gekomen, dus zal er even wat foto's van uploaden! Kunnen jullie ook meegenieten;) Toen we klaar waren moesten we heeeeel snel racen, want we werden om 7uur bij de musical Zorro verwacht. Het was echt een belevenis! De cast was samengesteld uit mensen van de hele wereld. Zo speelde er dus bijna geen Chinezen in de musical. Toen de show afgelopen was, was er tijd voor een bezoek aan de cast! We hebben gezellig met ze gepraat en zijn ook met ze op de foto geweest. Helaas moesten hun de volgende dag alweer naar huis! Om de avond af te sluiten zijn we naar de club Cloud Nine geweest. Dit zit op de 87e verdieping van het Grand Hyatt Hotel in de Jin Mao Tower. Ook hier was het niet makkelijk om de weg te vinden! Helaas was het echt meer een lounge dus hebben we hier alleen wat gedronken.

De laatste week van Shanghai is ingegaan. Donderdag onze laatste les mandarijn en dan vrijdag mondelinge toets. SPANNEND! Zaterdag en zondag hebben we vrij dus kunnen we nog onze laatste dingen doen. Vandaag gaan we naar de Pearl Tower, helaas is het alleen niet zulk mooi weer.. Vanaf de pearl tower kun je door een glazen plaat naar beneden kijken! Dat wordt wat! Vanavond waarschijnlijk naar een winebar en daarna stappen? Zondag ons vertrek naar Beijing met de nachttrein en dan komen er 9 dagen vol excursies! Ben erg benieuwd..

Veel liefs en tot snel! x

Marlesss

Schatje!

Wat leuk weer allemaal ;) haha.. en wat ben je lekker veel aan het stappen :P dat doe je goed:)
Heel veel plezier nog de laatste 2 weken.
Denk aan je hoor, liefssss xxx

Oma de Vries.

Wat genieten wij van je verhalen, je maakt van alles
mee.Oma is woensdags geopereerd aan de hernia,
en donderdag ging ik weer naar huis. Dus dat was een vluggertje heel veel groetjes en nog, fijne dagen
Oma x x x

(ome) Bas

Je geniet volop, goed om te lezen.

Wat een gave verhalen allemaal, doe je ook nog iets aan de studie? ;)

Nog veel plezier!

Groet,